Wydział Organizacyjno-Prawny i Skarg - "WOS"
wydziałem kieruje: mgr inż. Ewa Gembka
tel. (095) 7115-549, 7115-558
Do zakresu działania Wydziału Organizacyjno-Prawnego i Skarg należy w szczególności:
1) obsługa prawna Inspektoratu;
2) rozpatrywanie skarg i wniosków w sprawach indywidualnych wpływających do Inspektoratu, w tym między innymi:
a) w zakresie realizacji nadzoru budowlanego,
b) dotyczących działalności podległych organów w zakresie realizacji nadzoru budowlanego;
3) prowadzenie ewidencji skarg i wniosków wpływających do Inspektoratu;
4) prowadzenie ewidencji decyzji i postanowień wydawanych w zakresie nadzoru budowlanego w sprawach obiektów budowlanych i w sprawach robót budowlanych;
5) opracowywanie projektów upoważnień dla pracowników Inspektoratu do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego w przypadkach określonych prawem;
6) przygotowywanie dla pracowników Inspektoratu upoważnień do przeprowadzania kontroli w imieniu Lubuskiego Wojewódzkiego Inspektora w przypadkach określonych prawem;
7) obsługa kancelaryjna Inspektoratu, a w szczególności:
a) przyjmowanie i rozdział korespondencji oraz przesyłek,
b) wysyłanie korespondencji i przesyłek,
c) udzielanie informacji interesantom, a w razie potrzeby kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych,
d) przyjmowanie i nadawanie telegramów, telefonogramów, dalekopisów, faksów, obsługa poczty elektronicznej itp.;
8) prowadzenie rejestrów kancelaryjnych;
9) rozbudowa jednolitego rzeczowego wykazu akt Inspektoratu w ramach istniejących symboli, z zachowaniem tej samej kategorii archiwalnej oraz przygotowywanie w tym zakresie stosownych projektów aktów prawnych Lubuskiego Wojewódzkiego Inspektora;
10) współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Inspektoratu w zakresie stosowania jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz sprawowanie nadzoru w zakresie stosowania przepisów instrukcji kancelaryjnej;
11) zapewnienie realizacji zadań związanych z opracowywaniem wymaganych planów, analiz i bieżących informacji z zakresu nadzoru budowlanego oraz współdziałanie w tym zakresie z jednostkami statystycznymi;
12) prowadzenie terminarza przyjęć interesantów przez Lubuskiego Wojewódzkiego Inspektora w sprawach skarg i wniosków;
13) sprawowanie nadzoru nad prawidłowym i terminowym załatwianiem interwencji
i wniosków posłów na Sejm RP i senatorów;
14) ustalanie harmonogramu zakupów w zakresie wyposażenia biurowego (sprzęt i materiały) dla potrzeb Inspektoratu oraz czuwanie nad przebiegiem jego realizacji;
15) prowadzenie zbioru oryginałów umów dotyczących remontów, inwestycji i zakupów inwestycyjnych;
16) załatwianie spraw związanych z prenumeratą, zakupem i rozdzielnictwem wydawnictw informacyjnych, dzienników urzędowych oraz czasopism i prasy codziennej;
17) prowadzenie spraw z zakresu gospodarowania środkami transportu Inspektoratu;
18) sprawowanie bieżącego nadzoru w zakresie gospodarki transportowej, materiałowo – technicznej, utrzymania czystości, porządku, estetyki i ochrony Inspektoratu;
19) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez Mennicę Państwową pieczęci urzędowych Inspektoratu, a także zwracanie pieczęci urzędowych celem ich zniszczenia;
20) zaopatrywanie komórek organizacyjnych Inspektoratu w pieczęcie i stemple oraz prowadzenie ich ewidencji;
21) gospodarowanie zasobami lokalowymi;
22) realizowanie i koordynowanie zadań związanych z gospodarką inwentarzową Inspektoratu, w tym:
a) prowadzenie kompleksowej ewidencji wyposażenia,
b) realizowanie zadań związanych z inwentaryzacją środków trwałych i wyposażenia Inspektoratu,
c) prowadzenie okresowych rozliczeń inwentarza w układzie wydziałów i zespołów oraz dochodzenie i egzekwowanie od pracowników materialnie odpowiedzialnych braków ujawnionych w toku prac inwentaryzacyjnych;
23) obsługa sekretarsko-biurowa Lubuskiego Wojewódzkiego Inspektora;
24) prowadzenie archiwum zakładowego.